PRAY FOR ME -- PRIEZ POUR MOI -- OREN PARA MI

Visit the prayer log and add your intentions.

Visitez le carnet de prières et ajoutez-y vos intentions. Ici se trouve le lien.

Visiten el cuaderno de oraciones y anoten sus intenciones. Llamenlo clicando aqui.

jeudi 22 janvier 2015

TURNING POINT -- POINT PIVOTAL -- PUNCTO DECISIVO

"Come, follow me."
January 25, 2015

Turning Point

(Jonah 3:1-10; 
1 Corinthians 7:29-31; 
Mark 1:14-20)
Fr. Rene Butler, MS

Jonah announced that Nineveh was doomed. No ifs, ands or buts.
Hundreds of years later, St. Paul wrote, “The time is running out.”
And about 1800 years after that, a Beautiful Lady declared, “If my people refuse to submit, I will be forced to let go the arm of my Son.”

But: Nineveh was not destroyed. Time hasn’t run out—yet.
 And Our Lady of La Salette offered an alternative to letting her Son’s arm go.

Unlike Jonah, Mary desired repentance. She was more like Ezekiel, to whom God said: “Do I find pleasure in the death of the wicked? Do I not rejoice when they turn from their evil way and live?”

The Scriptures and La Salette both bring us to a turning point. Today’s Gospel is a great example. Four fishermen, going about their own business, are called; invited to “come after me.” They seem not to hesitate in the least. They aren’t being told, “Repent, and believe in the Gospel.” Maybe they have already heard that speech. Perhaps what comes now is the fruit of their response to Jesus’ proclamation of the coming Kingdom.
In any case, their lives were changed from this point onward. So, too, for us, when we respond to the grace that is offered us at La Salette.

Recently I met a woman who had come to the Enfield Shrine on a parish pilgrimage when she was about 10 years old. As soon as she stepped off the bus she sensed a presence; beautiful, special; and it was here that she experienced Mary as Mother for the first time.

The turning point can take many forms. What they have in common is that there is no turning back or, better, no wanting to turn back. When Our Lady said, “Come closer, children, don’t be afraid,” they stood as close to her as they could. “We were practically touching,” said Mélanie, “we were very close.”

It may mean turning away from sin. It may mean turning away from mediocrity. It may mean turning towards a life of service, or a life of solitude. In every case it is a response to the call of Jesus, “Come after me,” however it presents itself.



Point Pivotal

(Jonas 3: 1-10; 
1 Corinthiens 7: 29-31; 
Marc 1: 14-20)
Père René Butler, MS

Jonas annonce que Ninive a été condamné. "Les "si" et les "mais" sont interdits!"
De centaines d'années plus tard, saint Paul écrit: «Le temps est compté."
Et environ 1800 ans après, une belle dame déclarât:  «Si mon peuple refusent de se soumettre, je serai obligé de lâcher le bras de mon Fils."

Mais: Ninive n'a pas été détruit. Le temps n'avait pas écoulé -- jusqu'à là. Et Notre-Dame de La Salette offre une alternative à ce qu'elle avait mentionne à l'instant à propos de laisser aller le bras de son Fils.

Contrairement à Jonas, Marie cherchait la repentance. Elle ressemblait plus Ézéchiel à qui Dieu dit: "Dois-je trouve plaisir à la mort du méchant? Ne devrais-je pas me réjouir quand ils se tournent de la voie de leur méchanceté et vivent?"

Les Écritures et La Salette à la fois nous amènent à un tournant. L’Évangile d'aujourd'hui est un excellent exemple. Quatre pêcheurs, ne se mêlant qu'a leurs propres affaires, sont appelés, invités à «venir après moi." Ils semblent ne pas hésiter de la moindre manière. Ils ne leur a pas dit: "Repentez-vous et croyez à l’Évangile." Peut-être qu'ils avaient déjà entendu ce discours. Peut-être ce qui vient maintenant, est le fruit de leur réponse à la proclamation de Jésus du Royaume à venir.
En tous les cas, leurs vies ont été changées a partir de ce point. C'est donc, ainsi pour nous, lorsque nous répondons à la grâce qui nous est offerte à La Salette.

Récemment, j'ai rencontré une femme qui était venue au sanctuaire d'Enfield en pèlerinage paroissiale quand elle avait environ 10 ans. Dès qu'elle est descendue du véhicule elle a senti une présence, belle, spéciale; et c'est là qu'elle a connu Marie comme Mère pour la première fois.
Le tournant peut prendre plusieurs formes. Ce qu'ils ont en commun est qu'il n'y a pas de retour en arrière ou, mieux, faute de vouloir revenir en arrière. Lorsque Notre Dame a dit, "Venez plus près, mes enfants, n'ayez pas peur," ils se tinrent aussi près d'elle qu'ils le pouvaient. «Nous étions très près de la toucher", a déclaré Mélanie, «nous étions très proches."

Cela peut signifier se détourner du péché. Cela peut signifier se détourner de la médiocrité. Cela peut signifier se tourner vers une vie de service, ou une vie de solitude. Dans tous les cas c'est une réponse à l'appel de Jésus: «Venez après moi," de quelque manière qu'elle se présente.




MOMENTO CRUCIAL (punto de inflexión)

Jonás 3:1-10; 
1 Daniel 7:29-31; 
Marcos 1:14-20

Jonás anuncio a los ninivitas que ya estaban condenados. No habían peros que valgan.
Cientos de años más tarde San Pablo escribió, “es tiempo se acaba”
Y casi 1800 años después de eso, una Hermosa Señora declaró: “Si mi pueblo no quiere someterse me veré obligada a dejar caer el brazo de mi Hijo”
Pero: Lo ninivitas no fueron destruidos. El tiempo no se acabó – aun. Y Nuestra Señora de La Salette ofreció una alternativa ante la posibilidad de dejar caer el brazo de su Hijo.
Contrario a Jonás, María quiso el arrepentimiento. Ella era más casi como Ezequiel, a quien Dios le dijo: “¿Acaso me complazco con la muerte del malvado? ¿Acaso no me regocijo cuando los malvados se arrepienten y viven?

Las Escrituras y La Salette nos llevan ambos a un punto de inflexión. El evangelio de hoy es un gran ejemplo de ello. Cuatro pescadores, ocupados en sus propios quehaceres, son llamados, invitados a “seguirme” Ellos parecían no dudar en lo más mínimo. No se les dijo, “arrepiéntanse y crean en el Evangelio” tal vez ellos ya hayan oído tal discurso. Tal vez lo que viene ahora es el fruto de su respuesta a la proclamación de Jesús a cerca del Reino que se acerca.

En cualquier caso, sus vidas fueron cambiadas desde ese momento en adelante. Lo mismo también para nosotros, cuando respondemos a la gracia que se nos ofrece en La Salette
Hace poco me encontré con una mujer que había venido al Santuario de Enfield en un peregrinaje parroquial cuando tenía unos 10 años de edad. Tan pronto como puso un pie fuera del bus sintió una presencia, hermosa, especial; sucede que fue allí donde ella experimentó a María como Madre por primera vez.

Ese punto de inflexión puede tomar muchas formas. Lo que tienen en común es que no hay un volver atrás o aún mejor, no hay un querer volver atrás. Cuando Nuestra Señora dijo. “acérquense hijos míos, no tengan miedo” ellos estuvieron tan cerca de ella como se podía. “Estábamos casi tocándola” dijo Melania, “estábamos muy cerca”



Podría significar darle la espalda al pecado. Podría significar darle la espalda a la mediocridad. Podría significar dedicarnos a una vida de servicio, o una vida de soledad. En cada caso es una respuesta al llamado de Jesús, “Sígueme”. De cualquier modo siempre se hace presente.


















jeudi 15 janvier 2015

CURIOSITY -- CURIOSITÉ -- CURIOSIDAD




Happy New Year, everyone!

January 18, 2015
Curiosity

(1 Samuel 3:3-19; 
1 Corinthians 6:13-20; 
John 1:35-42) Second Sunday in Ordinary Time
Fr. Rene Butler, MS

There are many people (including myself) who will spend long hours trying to find answers to questions, sometimes even quite trivial ones. Such is the force of curiosity.
Curiosity is a good thing. Samuel’s words, “Speak, for your servant is listening,” are the same as asking, “Why have you called me?” John’s disciple Andrew, curious as to why Jesus was called “the Lamb of God,” began by asking him, “Where are you staying?”
There is, of course, such a thing as idle curiosity. La Salette, like all apparitions, has always attracted the curious. In the beginning it was, “What did the Lady really say?” Then it became, “What did she say about such-and such?”—ranging from the political situation to apocalyptic prophecies. Then there were the words spoken privately to each of the children, often referred to as the “secrets of La Salette.” Occasionally, people even want to know about Maximin’s dog (Loulou, if you are interested).
It is interesting, but not essential, to know things about Maximin and Mélanie, their families, their personal response to the Apparition, their life story. What matters most about them, however, is the fact that they were found to be “neither deceived nor deceiving,” and so their testimony could be considered reliable.
In the Apparition itself, nothing is superfluous. We can profitably ask many questions so as better to understand the meaning of Our Lady’s discourse, as well as of the many symbols (crucifix, light, tears, roses, hammer & pincers, etc.)
But the most important question we need to ask of the Beautiful Lady is, “What do you want of us?” as if we were saying, “Speak, for your servants are listening. We really want to know.”
The initial answer is: “Respect my Son’s name, pray every night and every morning, etc.” Still, curiosity has a way of never being satisfied. Other questions arise. We can keep on asking, “What else? How better?” After all, the disciples surely didn’t stop at “Where are you staying?” Disciples are, by definition, learners. Spiritual curiosity has a way of going deeper and deeper. 



Bonne et heureuse année a vous tous!

Le 18 janvier 2015

Curiosité
(1 Samuel 3: 3-19; 
1 Corinthiens 6: 13-20; 
Jean 1: 35-42) Deuxième dimanche du temps ordinaire
Pere Rene Butler, MS

Il y a plusieurs gens (moi y compris) qui passent de longues heures à essayer de trouver des réponses aux questions, parfois même celles parmis les plus triviales. Telle est la force de la curiosité.
La curiosité est une bonne chose. Les paroles de Samuel: «Parle, ton serviteur écoute», sont les mêmes que de demander: «Pourquoi me as-tu appelé?" Le disciple de Jean,  André, curieux de savoir pourquoi Jean appelait Jésus «l'Agneau de Dieu," a commencé par lui demander: «Où demeures-tu?"
Il y a, c'est bien sûr, une telle chose comme curiosité frivole. La Salette, comme toutes les apparitions, a toujours attiré les curieux. Au début, c'était, "Qu'est-ce que la Dame a vraiment dit?" Puis c'est devenu, "Qu'est-ce qu'elle a dit à propos de tel ou tel?" - Allant de la situation politique aux prophéties apocalyptiques. Puis il y a eu la curiosité a propos des paroles prononcées en privé a chacun des enfants, souvent appelés les «secrets de La Salette." Parfois, les gens veulent encore questionner a propos du chien de Maximin (Loulou, si vous êtes intéressé).
Il est intéressant, mais pas indispensable, de connaître des choses aux egards de Maximin et Mélanie, leurs familles, leur réponse personnelle à l'Apparition, leur histoire de vie. Qu'est-ce qui importe le plus à leur sujet, cependant, est le fait qu'ils ont été jugés «ni trompés ni trompeurs,» et ainsi leur témoignage pouvait être considéré comme fiable.
Dans l'Apparition elle-même, rien ne est superflu. Nous pouvons, avec profit, poser beaucoup de questions afin de mieux comprendre le sens du discours de Notre-Dame, ainsi que la valeur des nombreux symboles (crucifix, lumière, larmes, roses, marteaux et pinces, etc.)
Mais la question la plus importante que nous devons nous demander de la Belle Dame est, "Que voulez-vous de nous?" Comme si nous disions: «Parle, car tes serviteurs sont à l'écoute. Nous voulons vraiment savoir ".
La première réponse est: "Respecter le nom de mon Fils, priez tous les soirs et tous les matins, etc." Pourtant, la curiosité a une façon de ne jamais être satisfaite. D'autres questions se posent. Nous pouvons continuer à demander, "Quoi d'autre? Comment mieux? " Après tout, les disciples n'ont certainement pas arrêter à «Où demeures-tu?" Les disciples sont, par définition, les apprenants. La curiosité spirituelle a une façon d'aller plus loin et plus profond.
Traduction: Paul Dion

¡Feliz Año Nuevo para todos y todas!

18 de enero de 2015

La Curiosidad
(1 Samuel 3:3-19; 
1 Corintios 6:13-20; 
Juan 1:35-42) Segundo domingo del tiempo ordinario

Hay mucha gente, (me incluyo) que se pasan largas horas tratando de encontrar respuestas a preguntas, a veces hasta nuy triviales. Ese es el impulso de la curiosidad.
La curiosidad es algo bueno. Las palabras de Samuel, “Habla, que tu siervo escucha” son al mismo tiempo como una pregunta,  “¿Por qué me has llamado?” Andrés, el discípulo de Juan, curioso de por qué Jesús es llamado “el Cordero de Dios” comienza preguntándole, “¿Dónde vives?
Hay, por supuesto  una curiosidad que podríamos calificar de ociosa. La Salette como todas las apariciones, siempre ha atraído a los curiosos. Al principio se decía, “¿Qué es lo que la Señora realmente dijo? Después era “¿Qué es lo que ella dijo sobre tal y tal cosa? – divagando entre la situación política y  profecías apocalípticas. Luego eran las palabras dichas privadamente a cada uno de los niños, a menudo nos referimos a esas palabras como “secretos de La Salette”. De vez en cuando la gente quiere saber algo del perro de Maximino (Lulú, por si acaso les interese)
Es interesante pero no esencial, saber cosas a cerca de Maximino o de Melania, sus familias, sus respuestas personales ante la Aparición, sus historias personales. Sin embargo lo que más importa de ellos es el hecho de que no se les encontró “ni engañados ni engañadores” y así su testimonio puede ser considerado fidedigno.
En la misma Aparición no hay nada de superfluo. Podemos probablemente hacer muchas preguntas con el fin de entender mejor el significado del discurso de Nuestra Señora, lo mismo con los muchos símbolos (crucifijo, luz, lágrimas, rosas, martillo y tenaza, etc.)
Pero la pregunta más importante que necesitamos hacer a la Bella Señora, es: “¿Qué quieres de nosotros?” como si estuviéramos diciendo: “Habla, porque tu servidores están escuchando. De verdad queremos saberlo”

La respuesta inicial es: Respeten el nombre de mi Hijo, recen cada noche y cada mañana, etc. “Aun así la curiosidad encuentra el modo de nunca quedarse satisfecha. Surgen otras preguntas, Podemos estar haciendo preguntas todo el tiempo, “¿Qué más? ¿Cuánto mejor”? Después de todo, los discípulos seguramente no se quedaron con el “¿Dónde vives?”. Los discípulos son por definición, aprendices. La curiosidad espiritual encuentra el camino para ir hacia lo más y más profundo.

lundi 12 janvier 2015

POWER AND ENLIGHTENMENT OF GOOD IN THE MIDST OF EVIL


It is difficult to sit down and watch the machinations of evil one minute and then witness the reactions of the good people who come together as a counter point without being moved.  How many times have we seen it? How many times have we lived it?  I personally have been in a couple of auto accidents that were a little on the dramatic side.  No sooner had the noise of the collision died down in my ears that I was surrounded by good people willing to help me.  In neither one of these crashes did I suffer so much as a scratch or a bruise.  But the good people were there, and they did help.

When I get away from the personal experience and I recollect the moments when I have participated vicariously in evil events and then stayed connected throughout the day to participate in the aftermath, I am moved by the human outreach to the community of the living.  I think that most of us have done this at one time or another.  The access that we have to television makes this possible. The thoughts that I have about this violence reaching into my life (and yours, too, of course) are not different from one event to the next.  Here's a short list:
The atom bomb droppings in Japan
The killing of one of our neighbors in a "sleepy town"
The killing of John Kennedy (I was in Rome, Italy)
Huge earthquake in Manila, Philippines
The Twin Towers - 9/11
A huge earthquake in California (Northridge)
The rash of suicide bombings in Israel
A mass murder in a McDonald's In Southern California
The Boston Marathon Bombing 
The "Charlie Hebdo" + the Kosher Jewish Market killings in Paris
The failure of the atomic electricity generation plant in Japan
The typhoon in the Philippines
Finally, lest I forget,  HIV and Ebola. 

The darkness of these events is dispelled by the light of human love and compassion that they arouse.  In the violence of these events, we get out of our anonymity and find ourselves in a community of mutual respect and support.  In the shock of the suddenness of the explosion we awaken to the reality and find ourselves thinking straight and seeking common sense ways to conquer the evil that is trying to swallow us.  

Thus it is that great evil has great power --  and that power is to bring the good out of those who suffer it; that power unites those whom it intends to divide; that power is to attract people to the center from the fringes in which they were while they were complacently comfortable; that power teaches people more than they ever learn when things are going well and present no large challenges.  

It is my belief that it is in one of these great gatherings of humans serving one another as Jesus commands us to do that He will come to get us because we will all be ready for His coming and it will be a glorious end for us all, and for Him.

At that moment no one will be crying for anyone because no one will be left to organize the funeral!

Paul




jeudi 8 janvier 2015

ACCEPTABLE - ACCEPTABLE -- ACEPTABLE


NOTE: The Lectionary offers alternate readings for the first two readings. I chose the ones indicated.

January 11, 2015

ACCEPTABLE

(Isaiah 55:1-11;
Acts 10:34-38;
Mark 1:7-11) Baptism B
Fr. Rene Butler, MS

St. Peter says to Cornelius, “In every nation whoever fears God and acts uprightly is acceptable to him.” This seems hardly a lavish endorsement. Imagine telling your acquaintances that they are “acceptable”!
For St. Peter, however, being acceptable to God is a wonderful thing. It is very nearly the same as saying that God is “pleased,” with us, as he is with the Suffering Servant in Isaiah. That idea is expanded in today’s Gospel, to include also the notion of “beloved.”
The opposite of “acceptable” is “unacceptable.” At La Salette Mary came to say that her People’s attitude and behavior were unacceptable to her Son—inconsistent, incompatible and incongruous with the baptism they had received.
Unacceptable as we may be, we nevertheless remain beloved, for God is love and cannot not love. All the more reason, then, for us to want to please him.
Jonathan Edwards, a preacher in colonial New England, gave a famous sermon in 1741 which bears the title, “Sinners in the Hands of an Angry God.” For many decades after the Apparition of La Salette, Mary’s message was usually interpreted in that very spirit. In fact, as I have had occasion to note before, the first Memorare to Our Lady of La Salette refers to the pains she has taken to “shield me from the justice of God.”
St. Peter’s comment about “whoever fears God” must not be taken in that light. “Fear of the Lord,” a Gift of the Spirit, has nothing to do with dread, but with deep, abiding respect for all that pertains to God (his Name, his Day, etc.)
We can try to please others for two reasons: 1) we stand to gain by it, or 2) we do so simply out of love. It’s a little like “imperfect and perfect contrition” (Catechism of the Catholic Church, nos. 1451-1453 and 1492). Both are good, but one it so much better than the other.
There is no question about how Mary wishes us to please God. She knows we are his beloved children. Responding to that love would make us so much more than acceptable.


NOTE: Le lectionnaire propose des lectures alternatives pour les deux premières lectures. J'ai choisi celles qui sont indiquées.
Le 11 janvier 2015
ACCEPTABLE
(Esaïe 55: 1-11;
Actes 10: 34-38;
Marc 1: 7-11) Baptême B
Père René Butler, MS

Saint-Pierre dit à Corneille, "Dans chaque nation celui qui craint Dieu et agit avec droiture lui est acceptable." Cela semble à peine une mention somptueuse.  Pouvez-vous vous imaginer dire à vos connaissances qu'elles sont "acceptables"! Pour Saint-Pierre, cependant, être acceptable à Dieu est une chose merveilleuse. Il est à peu près la même chose que de dire que Dieu c'est «plut», avec nous, comme il s’est "plut" avec le Serviteur souffrant dans Isaïe. Cette idée est développée dans l'Évangile d'aujourd'hui, pour inclure également la notion de «bien-aimé." Le contraire d'«acceptable» est «inacceptable». À La Salette, Marie est venue pour nous dire que l'attitude et le comportement de ses gens étaient inacceptables à son Fils.  Ils étaient incompatibles, incompatibles et incongrues avec le baptême qu'ils avaient reçu. "Inacceptable" que nous soyons, nous restons néanmoins bien-aimé, car Dieu est amour et ne peut pas ne pas aimer. Raison de plus, alors, pour que nous voulions lui plaire. Jonathan Edwards, un prédicateur anglais notable en Nouvelle-Angleterre coloniale, a délivré un sermon célèbre en 1741 qui porte le titre, «Pécheurs entre les mains d'un Dieu en colère." Pendant de nombreuses décennies après l'apparition de La Salette, le message de Marie a été généralement interprété de celle manière, expression d'un esprit fâché. En fait, comme j'ai eu l'occasion de noter avant, le premier Memorare à Notre-Dame de La Salette se réfère aux douleurs qu'elle a prises pour "me protéger de la justice de Dieu." Le commentaire de Saint-Pierre à propos de "celui qui craint Dieu» ne doit pas être pris dans cette lumière. "La crainte du Seigneur," un cadeau de l'Esprit, n'a rien à voir avec effroi, mais avec un profond respect pour tout ce qui concerne Dieu (son nom, son jour, etc.) Nous pouvons essayer de plaire aux autres pour deux raisons: 1) nous tenons à y gagner, ou 2) nous le faisons tout simplement par amour. C’est un peu comme "contrition imparfaite et parfaite" (Catéchisme de l'Église catholique, n. 1451 à 1453 et de 1492). Les deux sont bonnes, mais une tellement meilleure que l'autre. Il n'y a aucune question à propos de la façon dont Marie tient à nous faire plaire à Dieu. Elle sait que nous sommes ses enfants bien-aimés. Répondant à cet amour nous rendra tellement plus qu'acceptables.  
Traduction: Paul Dion                                                                                                                                                                                             

NOTA: El Leccionario ofrece lecturas alternativas para las dos primeras lecturas. Elegí las indicadas.

11 de enero de 2015

ACEPTABLE

(Isaías 55:1-11;
Hechos 10:34-38;
Marcos 1:7-11) Bautismo B
Padre Robert Butler, MS

San Pedro le dice a Cornelio, “En cada nación quien teme a Dios y actúa con justicia le es aceptable”.  Parece casi una afirmación extravagante. Imagínate diciéndoles a tus conocidos que son “aceptables”
Para San Pedro, sin embargo, ser aceptable a Dios es una cosa maravillosa. Es casi como decir que Dios se “place”, con nosotros así como lo hace con el Siervo Sufriente en Isaías. Esa idea se expande en el evangelio de hoy, para incluir también la noción de “amados”
Lo opuesto a “aceptable” es “inaceptable”. En la Salette María vino a decir que la actitud y el comportamiento de su Pueblo eran inaceptables para su Hijo – inconsistente, incompatible e incongruente con el bautismo que han recibido.
Inaceptables como podríamos ser, seguimos siendo amados, porque Dios es amor y no puede no amar. Razón demás entonces, para que queramos agradarle
Jonathan Edwards, un predicador en la Nueva Inglaterra colonial dio un famoso sermón en 1741 que lleva como título: “Pecadores en las Manos de un Dios Enojado”. Durante muchas décadas después de la Aparición de Nuestra Señora de La Salette, el mensaje de María fue interpretado en ese mismo tono. De hecho, como ya mencione en una oportunidad anterior, el primer Acuérdate (Memorare) a Nuestra Señora de La Salette se refería a los trabajos que ella ha emprendido como: “escudo que me protege de la Justicia de Dios”
El comentario de San Pedro a cerca de “quien teme a Dios” no debe ser entendido así. “el Temor del Señor” un don del Espíritu, no tiene nada que ver con miedo, sino con profundidad, respeto constante con todo lo que pertenece a Dios (su Nombre, su Día, etc.).
Podemos tratar de complacer a otros por dos razones: 1) Sacar provecho, ó 2) lo hacemos simplemente por amor. Es un poco como “contrición imperfecta o perfecta” (Catecismo de la Iglesia Católica, Nos. 1451-1453y 1492). Ambas son buenas, pero una es mucho mejor que la otra
No hay dudas acerca de cómo María desea que nosotros agrademos a Dios, Ella sabe que somos sus hijos amados. Corresponder a ese amor haría de nosotros mucho más que aceptables.
Traduccion:  Hno Moises Rueda, MS