(21st Ordinary Sunday:
Isaiah 66:18-21;
Hebrews 12:5-13;
Luke 13:22-30)
Fr. Rene Butler MS
The author of the Letter to the Hebrews displays common sense when he writes, “All discipline seems a cause not for joy but for pain.” Who among us has not had this experience? Parents, teachers, bosses, and others have the responsibility to point out our mistakes and faults, and to do what it takes to correct them.
The Blessed Virgin found herself in that position. Her people were in need of correction on many counts. The specific sins that she enumerated, far from being a complete list, were a list of symptoms, pointing to an underlying spiritual illness.
Her purpose was to present a diagnosis and a cure. The disease was severe, so the treatment had to be aggressive, beginning with a bitter pill: submission.
In the time of the prophets, this had taken the form of exile. Isaiah, however, saw the silver lining in that cloud. “I will set a sign among them; from them I will send fugitives to the nations that have never heard of my fame, or seen my glory; and they shall proclaim my glory among the nations.” As a result, people of many nations would turn to the Lord.
In the time of exile, then, God’s people had returned to their faith. Unfortunately, as we read in today’s Gospel, Jesus foresaw a time when peoples from all parts of the earth would enter the kingdom of God, while his own people would be cast out; they would not be recognized when they sought admission.
The Beautiful Lady tells us that a better outcome is possible for those who take her message to heart. The discipline she proposes, like that mentioned in Hebrews, brings “the peaceful fruit of righteousness to those who are trained by it.”
Isaiah prophesied the return of the exiles to God’s Holy Mountain. The phrase “Holy Mountain” occurs some twenty times in the Old Testament. For La Salette Missionaries, Sisters and Laity, the “Holy Mountain” invariably refers to the place in the French Alps where Mary appeared.
On her Holy Mountain she invites a different sort of exiles to return, not to any particular place but to the Lord himself, who makes holy any place of his choosing, where they may find peaceful fruit.
(21erDomingo Ordinario:
Isaías 66:18-21;
Hebreos 12:5-13;
Lucas 13:22-30)
Pe Rene Butler MS
El autor de la carta a los Hebreos da muestras de sentido común cuando
escribe, “Toda corrección, en el momento de recibirla, es motivo de tristeza y
no de alegría”. ¿Quién de nosotros no ha tenido tal experiencia? Padres,
profesores, jefes, y otros tienen la responsabilidad de señalarnos los errores
y las fallas, y hacer lo que sea necesario para corregirlos.
La Santísima Virgen se encontró a sí misma en esta posición. Su pueblo
necesitaba ser corregido por muchos motivos. Los pecados específicos que ella
nombró, lejos de tratarse de una lista completa, consistían en una lista de
síntomas que apuntaban a una enfermedad espiritual.
Su propósito era el de presentar un diagnóstico y una cura. La
enfermedad era severa, por lo tanto, el tratamiento tenía que ser agresivo,
comenzando con una píldora amarga: la sumisión.
En tiempos de los profetas, esto tomó la forma del exilio. Y como no
hay mal que por bien no venga, Isaías vio el lado positivo. “Yo les daré una
señal, y a algunos de sus sobrevivientes los enviaré a las naciones que no han
oído hablar de mí ni han visto mi gloria. Y ellos anunciarán mi gloria a las
naciones”. Como resultado pueblos de muchas naciones vinieron hacia el Señor.
En el tiempo del exilio fue cuando el pueblo de Dios regresó a su fe.
Desafortunadamente, como leemos en el Evangelio de hoy, Jesús previó un tiempo
en que gente de todas partes del mundo entraría el reino de Dios, mientras que
su propio pueblo sería expulsado; no sería reconocido cuando buscó ser
admitido.
La Bella Señora nos habla de que mejores resultados son posibles para
aquellos que toman en serio su mensaje. La disciplina que ella propone, como la
mencionada en Hebreos, “produce frutos de paz y de justicia en los que han sido
adiestrados por ella”.
Isaías profetizó el retorno de los exiliados a la Santa Montaña de
Dios. La frase “Santa Montaña” aparece unas veinte veces en el Antiguo
Testamento. Para los Misioneros de La Salette, las Hermanas y los Laicos, la
“Santa Montaña” se refiere invariablemente al lugar en los Alpes Franceses
donde se apareció María.
En su Santa Montaña ella invita a diferentes clases de exiliados a
regresar, no a un lugar en particular sino al Señor mismo, quien santifica
cualquier lugar de su elección, donde pueden encontrar frutos de paz y
justicia.
Traducción: Hno. Moisés Rueda, M.S.
(21e dimanche ordinaire :
Isaïe 66, 18-21 ;
Hébreux 12, 5-13 ;
Luc 13, 22-30)
L’auteur de la Lettre aux Hébreux démontre son bon sens quand il écrit,
« Quand on vient de recevoir une leçon, on n’éprouve pas de la joie mais plutôt
de la tristesse. » Qui parmi nous n’a pas éprouvé cette expérience ? Parents,
précepteurs, chefs, et d’autres encore, ont la responsabilité de nous indiquer
nos faillites et nos fautes, et d’agir en sorte de les corriger.
Son but était de présenter un diagnostic et une cure. Le mal était
sévère, donc la cure devait être agressive, commençant par un remède amer : la
soumission.
A l’époque des prophètes le remède a pris la forme de l’exile. Mais
Isaïe savait qu’à quelque chose malheur est bon. « Je mettrai chez les nations
un signe ! Et, du milieu d’elles, j’enverrai des rescapés vers les nations qui
n’ont rien entendu de ma renommée, qui n’ont pas vu ma gloire ; ma gloire, ces
rescapés l’annonceront parmi les nations. » En conséquence, les gens de plusieurs
nations se tournaient au Seigneur.
Durant l’exile, donc, le peuple de Dieu retourna à sa foi.
Malheureusement, comme nous le lisons dans l’évangile d’aujourd’hui, Jésus a
prévu une époque où des gens de toutes les parties du monde entreraient dans le
royaume de Dieu, tandis que son propre peuple serait rejeté, non plus reconnu
au moment de demander l’admission.
La Belle Dame nous dit qu’une meilleure fin est possible pour ceux qui
prennent à cœur son message. La discipline qu’elle propose, comme celle mentionné
dans Hébreux, « produit un fruit de paix et de justice, quand on s’est repris
grâce à la leçon. »
Isaïe a prophétisé le retour des exilés à la sainte Montagne de Dieu.
L’expression, ‘la sainte Montagne,’ se trouve une vingtaine de fois dans l’Ancien
Testament. Pour les salettins, Missionnaires, Sœurs, Laïques, la sainte
Montagne se réfère invariablement à l’endroit dans les Alpes françaises où
Marie est apparue.
Sur sa sainte Montagne elle invite une différente espèce d’exilés à
retourner, non pas à une place particulière mais au Seigneur lui-même, qui
sanctifie tout lieu qu’il veut, où ils peuvent trouver un fruit de paix et de
justice.
Traduction : P. Paul Belhumeur, M.S.
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