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lundi 10 mars 2014

La Salette reflection on Sunday readings -- Reflection - Les lectures du dimanche prochain -- Meditacion -- las lecturas del domingo que viene


First offering of a new series of special La Salette spirituality meditations composed and presented by Fater Rene Butler, MS, director of the La Salette shrine in Enfield, NH.
These meditations will always point to Sacred Scriptures, readings at the Mass of the following Sunday.

Note: To understand the following reflections, two things would be helpful: 
1) looking at the readings for the Sunday indicated (for example, using the following web site:http://www.usccb.org/bible and clicking on the appropriate date in the calendar);
2) being familiar with the story and message of Our Lady of La Salette (click here to open a pdf page).

March 16: Turning Back? No! and Yes! (Genesis 12:1-4; 2 Timothy 1:8-10; Matthew 17:1-9) Second Sunday of Lent, Year A


    Abram had an encounter with God, who told him to “Go forth.” Mélanie Calvat and Maximin Giraud had an encounter with Our Lady  who told them to “come closer.” In both instances, once they went or came as directed, there could be no turning back.
    God took the initiative to speak to Abram, Mary took the initiative to come to La Salette. There could be no turning back for them either. And once they had said what they had to say, there was no taking any of it back.
    The disciples of Jesus, both the few who witnessed the Transfiguration of Jesus and the many who would later come to believe in him, faced the same reality. St. Paul puts in in these words: “Bear your share of hardship for the Gospel.” No turning back.
    But Lent is precisely a time of turning back. “Repent” is the word used to translate a Greek word meaning to change one’s mind, and/or a Hebrew word meaning to “turn,” change direction. And Mary’s message is certainly a call to turn back to God, Jesus and the Church.
    There is no contradiction. We “turn back” in the positive biblical and La Salette sense precisely because we have “turned back” in the negative sense, i.e. turned away.
    Mary enumerates a certain number of fundamental ways in which her people have turned away and weeps over the consequences. Then she holds out new hope with the words, “If they are converted”—another word meaning “turn around”!
    This can be a time of transformation for us, if we take to heart this call to conversion, each finding our own way back to deeper faith and more active participation in the life of the Church, open to where these might lead us, not holding back.
    “Penance, prayer and zeal” make up a recurring theme in the spirituality of the Missionaries of Our Lady of La Salette. We might paraphrase it as, “Turning back to God, communicating with him, and dedicating ourselves to his service.” We are anxious to share it with more and more people, and pleased to be able to do so.

Meditation du Pere Rene Butler, MS.  

Tourner en arriere ? Non et Oui !
(Genèse 12:1-4 , 2 Timothée 1:8-10 , Matthieu 17:1-9 ) Deuxième dimanche du Carême, Année A
Abram eut une rencontre avec Dieu, qui lui a dit, "Allez-en avant. "Mélanie Calvat et Maximin Giraud eurent une rencontre avec Notre-Dame qui leur a dit  « Venez »   Dans les deux cas, une fois qu'ils sont allés ou sont venus comme indiqué, ils ne pouvait pas retourner d’où ils étaient venus.
Dieu a pris l'initiative de parler avec Abram, Marie a pris l'initiative de venir à La Salette. Il n'y avait pas de retour en arrière pour eux non plus. Et une fois ils ont dit ce qu'ils avaient à dire, Ils ne purent pas reprendre ce qu’ils avaient dit.
Les disciples de Jésus, le peu d’entre eux qui furent témoins de la Transfiguration de Jésus et de tous ceux qui sont venus plus tard et ont cru en lui, firent face à la même réalité. Saint Paul met cela en ces mots : « Pour soutenir sa part des difficultés de l’Evangile. »  Pas de retour en arrière.
Mais le Carême est précisément un temps pour retourner en arrière.  « Repentez-vous » est le mot utilisé pour traduire le mot grec qui signifie le changement d'esprit en soi-même et / ou un mot hébreu qui signifie «retour» c’est-a-dire, changer de direction. Et le message de Marie est certainement un appel à son peuple de se tourner vers Dieu, Jésus et l’Eglise.
Il n'y a aucune contradiction. Nous retournons dans le sens positif, biblique et de La Salette, précisément parce que nous avons " tourné le dos " dans le sens négatif, c'est à dire nous nous sommes éloignés.
Marie énumère un certain nombre de façons dont les gens se sont éloignés et pleurent a cause des conséquences. Puis elle offre un nouvel espoir avec les
mots, - un mot qui signifie " tourner " " Si ils se convertissent " !
Cela peut être un moment de transformation pour nous, si nous prenons au sérieux cet appel à la conversion, à trouver notre chemin à chaque foi plus résolument et avec une participation plus active à la vie de l'Eglise, d'être ouvert à l'endroit où cela pourrait conduire sans s'arrêter.
« Pénitence, la prière et le zèle » sont un thème récurrent dans la spiritualité des Missionnaires de Notre-Dame de La Salette. Nous pourrions paraphraser ce dicton comme ceci, « Retournons à Dieu. Communiquons avec lui et consacrons-nous a son service. » 
Nous sommes impatients de partager avec de plus en plus de gens et heureux d'être en mesure de le faire.


Meditacion presentada por el Padre Rene Butler, MS

¿Vuelta Atrás? ¡No y Si!
(Génesis 12:1-4; 2 Timoteo 1:8-10; Mateo 17:1-9) Segundo Domingo de Cuaresma, Año A
Abrán tuvo un encuentro con Dios, quien le dijo “Ir adelante.” Melanie Calvat y Maximino Giraud tuvieron un encuentro con Nuestra Señora quien les dijo “Acérquense” En ambos casos, una vez ellos fueron o vinieron como se indicó, no podrían dar vuelta atrás.
Dios tomó la iniciativa de hablar con Abrán, María tomó la iniciativa de venir a La Salette. No hubo vuelta atrás para ellos tampoco. Y una vez dijeron lo que tenían que decir, no se podía tomar nada de lo dicho de vuelta.
Los discípulos de Jesús, los pocos que fueron testigos de la Transfiguración de Jesús y los muchos que llegaron después y creyeron en El, enfrentaron la misma realidad. San Pablo pone esto en palabras: “Soportar su parte de las dificultades del Evangelio.” No hay vuelta atrás.
Pero Cuaresma es precisamente un tiempo de volver atrás. “Arrepentirse” es la palabra utilizada para traducir la palabra griega que significa cambiar la mente de uno mismo y/o una palabra Hebrea que significa “volver”, cambiar de dirección.  Y el mensaje de María es ciertamente una llamada a volverse a Dios, Jesús y a la Iglesia.
No hay ninguna contradicción.  “Regresamos” en el sentido positivo bíblico y de La Salette, precisamente porque nos hemos “vuelto atrás” en el sentido negativo, es decir nos hemos alejado.
María enumera un cierto número de formas en las cuales las personas se alejaron y llora por las consecuencias. ¡Entonces ella ofrece una nueva esperanza con las palabras, “Si se convierten”—otra palabra que significa “dar la vuelta”!
Este puede ser un tiempo de transformación para nosotros, si tomamos en serio esta llamada a la conversión, cada uno encontrando nuestro camino hacia una fe más profunda y una participación más activa en la vida de la Iglesia, estar abiertos a donde esto nos podría llevar, sin detenernos.
“Penitencia, oración y celo” constituyen un tema recurrente en la espiritualidad de los Misioneros de Nuestra Señora de La Salette. Podríamos parafrasear esto como, “Volver a Dios, comunicándonos con él y dedicándonos a su servicio.” Estamos ansiosos por compartirlo con más y más personas y contentos de poderlo hacer.

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